Acceptér og Luk
Sådan bruger hjemmesiden cookies
TYPO3 CMS sætter en cookie så snart websiden besøges - denne cookie udløber når du lukker din browser.
Til at måle trafikken på vores website benytter vi Google Analytics, der ligeledes sætter en cookie.
Læs mere
Forlaget Jurainformation§Vallensbækvej 61 · 2625 VallensbækTlf. 70 23 01 02 post(at)jurainformation.dk http://www.jurainformation.dk

Bekendtgørelse om fordeling af administrationsbidrag til Seniorpensionsenheden

Arbejdsmarkeds- og Rekrutteringsstyrelsens bekendtgørelse nr. 2005 af 11/12 2020.

I medfør af § 14, stk. 5, i lov nr. 869 af 14. juni 2020 om Seniorpensionsenheden og efter indstilling fra bestyrelsen for Seniorpensionsenheden fastsættes efter bemyndigelse:

§ 1. Administrationsbidrag efter § 14 i lov om Seniorpensionsenheden fordeles mellem kommunerne i forhold til indbyggertallet i de enkelte kommuner. Som grundlag for fastsættelse af kommunens bidrag anvendes Danmarks Statistiks senest offentliggjorte kommunefordelte befolkningstal.

Stk. 2. Tab, som opstår på grund af fejl i administrationen af opgaven med at tilkende seniorpension, indgår i administrationsbidraget for Seniorpensionsenheden. Kommunernes bidrag hertil fordeles i overensstemmelse med stk. 1.

Ikrafttrædelse

§ 2. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2021 og omfatter fordeling af administrationsbidrag fra og med budgetåret 2021.

Stk. 2. Bekendtgørelsens § 1, stk. 2, finder anvendelse på fordeling af tab, der er opstået fra den 1. januar 2021.

Til toppen